بستن
ورود سریع
نمی تواند خالی باشد
بستن
تابلو اعلانات شما خالی است

چگونه قطع درختان بر ما و محیط زیست ما تأثیر می گذارد؟

چگونه قطع درختان بر ما و محیط زیست ما تأثیر می گذارد؟

حتی زمانی که بارندگی وجود دارد، درختان همچنان اکسیژن را در جو آزاد می کنند. به طور خلاصه، آنها تضمین می کنند که تعادل اکولوژیکی حفظ می شود. اگر به قطع درختان ادامه دهیم، در نتیجه اقدامات ما، اکسیژن کمتری در هوا وجود خواهد داشت.

و کلی مسائل دیگر به قطع درختان مرتبط است، از جمله اینکه آب کمتری برای آبیاری در دسترس خواهد بود زیرا بارندگی کمتری خواهد بود. اگر آب کمتری برای آبیاری در دسترس باشد، محصولات کمتری برداشت می‌شود که به نوبه خود باعث می‌شود غذای کمتری در دسترس باشد. اگر این وضعیت برای مدت طولانی ادامه یابد، می تواند منجر به شرایطی شبیه به قحطی شود.

توانایی تنفس برای بقای همه موجودات زنده، از جمله درختان، که از این قاعده مستثنی نیستند، ضروری است. آنها با هر نفس در حال بازدم اکسیژن و دریافت دی اکسید کربن هستند. دی اکسید کربن بازدم می شود در حالی که اکسیژن وارد بدن ما می شود. گونه ما در نزدیکی درختان رشد کرده است زیرا آنها منبع اصلی اکسیژن هستند. بدون درختان، هیچ یک از ما امروز اینجا نبودیم. هنگامی که درختان قطع می شوند، میزان اکسیژن موجود در هوا کاهش می یابد. فرض کنید تصمیم دارید یک درخت را قطع کنید اما آن را با دو نهال سالم جایگزین کنید. حتی درختان را می توان موجودات زنده در نظر گرفت.

مهم ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که باران بدون درخت نمی تواند رخ دهد. باران می بارد زیرا درختان آب و هوای سرد و مرطوب ایجاد می کنند. دوم اینکه وقتی باران می بارد، آب توسط درختان گرفته می شود و از رسیدن آب به زمین جلوگیری می کنند زیرا درختان مانع عبور آب از خاک می شوند. این از سیل جلوگیری می کند.

جنگل زدایی چیست؟

پاکسازی زمین از درختان، قطع کردن آنها یا از بین بردن آنها به هر طریق دیگری، چه به دست انسان، چه به وسیله طبیعت یا تصادفی، تعریف جنگل زدایی است. این می تواند در هر منطقه ای اتفاق بیفتد که دارای تعداد بالایی از درختان و سایر انواع زندگی گیاهی است، اما جنگل های آمازون جایی است که اکثر موارد در حال حاضر گزارش شده است.

ناپدید شدن درختان و سایر اشکال پوشش گیاهی می تواند اثرات منفی مختلفی داشته باشد، از جمله تغییر آب و هوا، توسعه بیابان ها، تسریع فرسایش خاک، کاهش تولیدات کشاورزی، افزایش غلظت گازهای گلخانه ای در جو ، و انواع مشکلات برای جمعیت کره زمین.

دلایل زیادی برای تخریب جنگل ها وجود دارد که یکی از آنها کشاورزی است. با این حال، گاوداری گسترده و قطع درختان برای گسترش و توسعه، مسئول 80 درصد از تمام موارد جنگل زدایی است. این امر برای هزاران سال ادامه داشته است، احتمالاً از زمانی که انسان از جوامع شکارچی-گردآورنده به جوامعی با محوریت کشاورزی و نیاز به زمین‌های وسیع‌تر برای حمایت از حیوانات، محصولات زراعی و خانه‌ها انتقال یافت. با این حال، تا آغاز دوران مدرن بود که به یک مشکل گسترده تبدیل شد.

اثرات زیست محیطی جنگل زدایی

انقراض گونه های جانوری و گیاهی در نتیجه مستقیم تخریب زیستگاه آنها یکی از ناراحت کننده ترین و مرگبارترین پیامدهای جانبی جنگل زدایی است. هفتاد درصد از گونه های جانوری و گیاهی که در خشکی زندگی می کنند را می توان در جنگل ها یافت. جنگل زدایی نه تنها برای گونه هایی که با آنها آشنا هستیم، بلکه برای آنهایی که نمی شناسیم نیز خطراتی ایجاد می کند.

درختان جنگل های بارانی که از گونه های خاصی محافظت می کنند و تاج پوششی را در منطقه تشکیل می دهند نیز به فرآیند تنظیم دما کمک می کنند. جنگل زدایی باعث می شود که دما از روز تا شب به طور چشمگیری در نوسان باشد، دقیقاً مانند یک بیابان، که تهدیدی برای زندگی بسیاری از جمعیت محلی است.

افزایش گازهای گلخانه ای

علاوه بر تخریب زیستگاه، کاهش تعداد درختان در یک منطقه منجر به افزایش میزان گازهای گلخانه ای می شود که می توانند در هوا منتشر شوند. جنگل‌هایی که از سلامت خوبی برخوردارند، به دلیل توانایی آنها در جذب دی اکسید کربن از جو، به عنوان غرق‌کننده کربن عمل می‌کنند. این قابلیت ها در مناطق جنگل زدایی شده از بین می روند که در نتیجه کربن بیشتری منتشر می کنند.

آب در جو

درختان با کمک به تنظیم چرخه آب، به مدیریت مقدار آب موجود در جو نیز کمک می کنند. در مناطقی که درختان قطع شده اند، رطوبت کمتری در هوا وجود دارد که می تواند به زمین برگردد. این متعاقباً منجر به خشک شدن خاک می شود که کشت محصولات را غیرممکن می کند.

چرا جنگل ها اینقدر مهم هستند؟

جنگل های بارانی آمازون مسئول تولید بیست درصد از اکسیژنی است که ما در آن تنفس می کنیم.

آنها برای کیفیت هوایی که تنفس می کنیم ضروری هستند. علاوه بر این، جنگل‌ها برای حفظ چرخه آب و همچنین حفظ کیفیت آب در آب‌های رودخانه‌ای که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط شهرها مصرف می‌شوند، ضروری هستند. آنها همچنین نقش مهمی در جلوگیری از تغییرات آب و هوایی با جذب دی اکسید کربن و ذخیره آن در زیست توده خود دارند، بنابراین از انتشار گاز در جو جلوگیری می کنند.

با این حال، این همه چیز نیست. جنگل‌ها با جلوگیری از فرسایش خاک و مقاوم‌تر کردن آن در برابر خسارت‌های ناشی از سیل و طوفان، می‌توانند از شدت اثرات این بلایای طبیعی بکاهند. جنگل های جهان حدود 80 درصد از کل گونه های گیاهی و جانوری کره زمین را در خود جای داده است. و ما این تنوع زیستی باورنکردنی را مدیون درختان هستیم زیرا این امکان را برای انسان ها فراهم کرده تا در زمینه هایی مانند مراقبت های بهداشتی و داروسازی پیشرفت کنند و اخیراً با آموزش الگوبرداری از بهترین محصولات خود الهام بخش طراحی زیست محیطی محصولات شده است.

و در نهایت، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر جنگل ها وجود نداشته باشند، زندگی چگونه خواهد بود؟ نه تنها برای بیش از یک میلیارد نفر که در جنگل ها یا در مجاورت آنها زندگی می کنند و برای بقای خود به آن وابسته هستند، بلکه برای افرادی که در شهرها و سایر مناطق شهری زندگی می کنند. ما مواد اولیه ای را که جنگل ها فراهم می کنند، مانند چوب و الوار می گیریم و آنها را تغییر می دهیم تا در محصولات مختلف مورد استفاده قرار گیرند. این محصولات از چیزهای سبک تر مانند کاغذ توالت، دستمال، چوب پنبه یا دفترچه یادداشت گرفته تا چیزهای سنگین مانند میز، صندلی یا چوب معمولی برای سوزاندن را شامل می شود.

چرا جنگل ها به حفاظت و کمک ما نیاز دارند؟

در هر ثانیه یک منطقه از جنگل که معادل یک زمین فوتبال است تخریب می شود. صندوق جهانی حیات وحش (WWF) تخمین می زند که سالانه تقریباً 8 میلیون هکتار از جنگل ها از بین می رود. در نتیجه، 17 درصد از جنگل های آمازون در طول 50 سال گذشته و همچنین سایر مناطق جنگلی مانند اندونزی یا کنگو از بین رفته است. این فقط درختان نیستند، گونه های گیاهی، جانوری و حشرات هر روز با سرعتی نگران کننده در حال انقراض هستند.

این ممکن است منجر به از بین رفتن 10000 تا 100000 گونه در سال شود که تعادل ظریف موجود در زمین را تهدید می کند. علاوه بر این، تخریب جنگل ها مسئول چیزی در محدوده 12 تا 17 درصد از انتشار سالانه گازهای گلخانه ای در سراسر جهان است. اما واقعا ریشه مشکل چیست؟

در یک طرف به طور غیرمستقیم، احتمالاً توسط ما و شما یا شخص دیگری که می شناسید قرار دارد، و از طرف دیگر به طور خاص، شرکت های استخراجی، توسعه ای و محصولات مصرفی، معادله را تشکیل می دهند.

فقط با اکتشافات معدن و شهرنشینی، تولید کالاها مانند روغن نخل، ذرت و سویا نیز به مقدار قابل توجهی به زمین نیاز دارد و گهگاه با جنگل زدایی مرتبط می شود (که معمولاً توسط درختانی که به طور غیرقانونی قطع می شوند. ).

اما این فقط در مورد میوه ها و سبزیجات، گوشت، مواد معدنی در زمین، یا ساخت و ساز نیست. همچنین در مورد میزان انرژی است که ما در مناطق شهری مصرف می کنیم. موضوع اینست که آیا سوخت های زیستی مشتق شده از محصولات کشاورزی (مانند روغن نخل، نیشکر یا ذرت) را می توان پایدار در نظر گرفت یا نه، این یک حقیقت شناخته شده است که مقدار قابل توجهی از انرژی مورد استفاده در کشورهای در حال توسعه (چه برای گرم کردن، پخت و پز یا حمل و نقل) را می توان در جنگل ها به شکل زغال چوب، چوب، باقیمانده، گلوله، روغن، شکر و محصولات نشاسته ای، و تعدادی از کالاهای دیگرتامین می گردد.

اشتراک گذاری:

دیدگاه های پست

دیدگاهی موجود نیست!

دیدگاه خود را بگذارید