بستن
ورود سریع
نمی تواند خالی باشد
بستن
تابلو اعلانات شما خالی است

غذای ناسالم در مقابل غذای سالم.

غذای ناسالم در مقابل غذای سالم.

غذا بخشی ضروری از زندگی است. با پیشرفت اینترنت، بحث در مورد غذای سالم در مقابل غذاهای ناسالم بسیار داغ شده! تفاوت های چشمگیری بین غذای سالم و غذای ناسالم وجود دارد. در حالی که غذای ناسالم چرب و لذیذ است و برای چند دقیقه گرسنگی شما را برطرف می کند، برای داشتن یک زندگی سالم، خوردن غذای سالم ضروری است. بنابراین، بیایید در مورد غذاهای سالم و ناسالم، تفاوت‌های آنها و چند نمونه از غذاها بیشتر بیاموزیم.

مزایا، معایب انتخاب های غذایی سالم تر.

بسیاری از ما غذاهای چرب و شیرین را دوست داریم و برای آنهایی که عادت به خوردن غذاهای ناسالم دارند - سرخ کردنی ها و غذاهای لذیذ شیرین به یک نوع وسواس تبدیل شده.

در چند دهه اخیر به لطف جهانی شدن، غذاهای ناسالم در برنامه غذایی روزانه مان قرار گرفته است که منجر به افزایش نرخ چاقی کودکان و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و غیره شده است.

اگر بپرسید کدام یک از نظر طعم بهتر است، نبرد بین غذای سالم و غذای ناسالم هرگز پایان نمی یابد. افرادی که آگاهانه می خورند ممکن است استدلال کنند که مواد غذایی مغذی نیز خوشمزه هستند، اما وقتی نوبت به انتخاب بین این دو می رسد، غذاهای ناسالم همیشه برنده مسابقه هستند.

اما چرا؟ هوس های غذایی غیر قابل مقاومت هستند و عادات غذایی ناسالم در واقع یک نا هنجاری است. ما می‌توانیم با یک سیب یا یک مشت آجیل، گرسنگی‌های خود را در اواسط روز از بین ببریم، اما بیشتر ما به خوردن انبوهی سیب زمینی سرخ کرده یا پیتزا پایان می‌دهیم و حتی نوشیدنی‌های گازدار می‌نوشیم. در حقیقت، این روزها به یک وظیفه بزرگ برای والدین تبدیل شده است که فرزندان خود را متقاعد کنند که سبزیجات تازه، میوه‌ها، آجیل، سالاد، سوپ را از بین این غذاهای ناسالم و پر کالری انتخاب کنند.

غدای ناسالم چیست؟

غذاهای ناسالم بهترین مثال از یک رژیم غذایی نامتعادل است که بر اساس نسبت عظیمی از کربوهیدرات های ساده، شکر تصفیه شده، نمک، چربی اشباع شده با ارزش غذایی بسیار پایین طبقه بندی می شود. این غذاها تا حد زیادی فرآوری می شوند و تقریباً تمام مواد مغذی حیاتی، فیبر و محتوای آب خود را از دست می دهند. خوردن غذای ناسالم ممکن است بسیار راحت باشد، به راحتی در سفر در دسترس باشد و ارزان باشد، در حالی که غذای سالم برای حفظ سلامتی، دریافت مقدار کافی از مواد مغذی ضروری و برای شما بهترین است.

اما چرا وقتی می دانیم که غذای ناسالم برای ما مضر است، اینقدر از غذاهای ناسالم لذت می بریم؟

غذای سالم به مجموعه ای از محصولات تازه و طبیعی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های خوب اشاره دارد که مواد مغذی ضروری را برای انجام فرآیندهای بدن، مبارزه و جلوگیری از بیماری ها به بدن شما می رساند. برخی از غذاهای سالم عبارتند از سیب، سبزیجات، هویج، بلغور جو دوسر، غلات کامل، لوبیا و حبوبات، ماهی، تخم مرغ، آووکادو، شیر و فرآورده های شیر و روغن زیتون.

در حالی که، غذاهای ناسالم یک غذای بسیار فرآوری شده است که از غذاهای مملو از چربی های اشباع شده، قند و فاقد مواد مغذی تشکیل شده است که به بدن در پرورش، تمرکز و انجام عملکردهای حیاتی در طول روز کمک نمی کند. این شامل محصولات غذایی بسته بندی شده مانند چیپس، کلوچه، کیک، شیرینی، آب نبات نوشابه، بستنی و لیستی از اقلام فست فود در منوی رستوران مانند پیتزا، پاستا، برگر و سیب زمینی سرخ کرده است.

چگونه سالم و ناسالم را تشخیص دهیم؟

چه کسی دوست ندارد هر روز غذای خوشمزه بخورد؟ اما مردم در حین لذت بردن از غذاهای خوشمزه، کیفیت وعده های غذایی خود را فراموش می کنند. غذاهای مختلف مملو انواع مختلفی از چربی های سالم و ناسالم هستند، بنابراین شما باید گزینه های غذایی مناسب برای بدن خود را انتخاب کنید.

هنگام سفارش غذا در رستوران، اکثر مردم به طعم و مزه غذای خود فکر می کنند و نه ارزش غذایی واقعی غذایی که در راه است. شما باید از انتخاب های غذایی سالم و ناسالم آگاه باشید.

اما با این حال، اگر طعم را ترجیح دهید و ارزش غذایی را نادیده بگیرید، به دنبال مشکل یا خطری برای سلامتی هستید. این به این دلیل است که گزینه های غذایی ناسالم مانند غذاهای ناسالم ممکن است خیلی خوشمزه باشند اما حاوی چربی های بدی هستند که در دراز مدت بر سلامت کلی شما تأثیر منفی می گذارد.

قبل از اینکه بفهمیم چرا برخی غذاها سالم و برخی دیگر ناسالم هستند، بیایید دریابیم که غذای سالم و غذای ناسالم چیست.

تفاوت اصلی بین غذای سالم و ناسالم، ارزش غذایی آنهاست. غذاهای سالم سرشار از مواد مغذی هستند و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را برای بدن فراهم می کنند، در حالی که غذاهای ناسالم معمولاً کالری بالایی دارند و مواد مغذی کمی دارند.

- تفاوت دیگر تاثیری است که بر سلامت کلی می گذارند. غذاهای سالم به کاهش خطر بیماری‌های مزمن و ارتقای سلامت کمک می‌کنند، در حالی که غذاهای ناسالم می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را افزایش داده و منجر به تضعیف سلامتی شوند.

لیست غذاهای سالم:

1. غلات کامل

2. میوه ها

3. پروتئین های بدون چربی

4.سبزیجات

لیست غذاهای ناسالم:

1. تنقلات

2-نوشیدنی های جراحی

3-فست فود

4- غذای فرآوری شده

نتیجه:

غذاهای ناسالم غذاهای بسیار فرآوری شده مملو از کالری، قند و چربی هستند، اما فاقد مواد مغذی ضروری مانند فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. اعتقاد بر این است که این یک عامل کلیدی در همه گیری چاقی و یک نیروی محرکه در توسعه بیماری های مزمن است. وقتی صحبت از غذا می شود، اعتدال کلمه کلیدی است. ترکیب چربی و شکر باعث می شود که غذاهای ناسالم اعتیاد آورتر شده و به راحتی در خوردن آن زیاده روی شود. لذت بردن از غذای مورد علاقه خود به صورت گاه به گاه یک رویکرد واقعی تر، سالم تر و پایدارتر برای سلامتی شما است.

اشتراک گذاری:

دیدگاه های پست

دیدگاهی موجود نیست!

دیدگاه خود را بگذارید